Selecteer een pagina

Algemene voorwaarden B2B

Algemene Voorwaarden Computerdokter voor Bedrijven

Versie 01-06-2023

Algemeen

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle transacties tussen Computerdokter en zakelijke klanten (business-to-business). Waar twijfel bestaat, worden de belangen van Computerdokter primair gesteld.

Identiteit van de opdrachtnemer

  • Computerdokter / Computerdokter aan Huis / CreaCom ICT
  • Columbusstraat 79a, 2561 AC Den Haag
  • Telefoon: (070) 362 09 63
  • WhatsApp/SMS: 06 48 0800 70
  • E-mail: info@computerdokter.nl
  • BTW: NL.001957197.B15
  • KvK: 27.147479
  • Aangesloten bij brancheorganisatie ICTWaarborg

Artikel 1: Alle afspraken op schrift

1.1    Wij streven ernaar onze afspraken over prijs, eigenschappen van het te leveren product, levertijd, tijdstip van betaling e.d. zoveel mogelijk schriftelijk vast te leggen. Ook aanvullende afspraken worden schriftelijk vastgelegd.

Artikel 2: Het aanbod

2.1    Indien ons aanbod (en de prijs daarvan) een beperkte geldigheidsduur heeft of hieraan voorwaarden zijn verbonden, wordt dit bij het aanbod vermeld.

2.2    Het aanbod met betrekking tot producten geldt zolang de voorraad strekt.

2.3    Wij zullen de aangeboden producten/diensten zodanig omschrijven dat u een goede beoordeling kunt maken. De bij het aanbod geplaatste afbeeldingen zijn waarheidsgetrouw; indien dit niet mogelijk is, wordt dit vermeld.

2.4    Bij digitale producten wordt vermeld of er sprake is van beveiligde producten.

2.5    Indien van toepassing, vermelden wij bij het aanbod voor welke hardware en/of software de aangeboden producten/diensten geschikt zijn.

Artikel 3: De prijs

3.1    Onze prijzen zijn exclusief btw en bijkomende kosten zoals verzend- en afleveringskosten en heffingen. Deze worden tijdig voor het sluiten van de overeenkomst vermeld.

3.2    Gedurende de periode dat het aanbod geldt, worden de prijzen niet verhoogd, behalve bij overmacht, wettelijke regelingen of schommelingen op de financiële markten etc. In dat geval wij ons het recht voor variabele prijzen aan te bieden.

3.3    Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst geven de wederpartij het recht de overeenkomst te ontbinden, tenzij deze prijsverhoging het gevolg is van wettelijke regelingen of bepalingen. Prijsverhogingen na deze periode geven geen recht op ontbinding van de overeenkomst.

Artikel 4: Betaling

4.1    Onze facturen worden in principe als pdf-bijlage per e-mail aan u verzonden aan uw bij ons bekende e-mailadres. Op verzoek sturen we u kosteloos een papieren exemplaar per post.

4.2    Facturen dienen volledig binnen de op de factuur vermelde betalingstermijn te worden voldaan.

4.3    Indien u de betaling niet binnen de gestelde termijn voldoet, bent u van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling is vereist (artikel 6:83 sub a BW). Daarnaast bent u een boete verschuldigd van 2% van het factuurbedrag per maand dat de betaling uitblijft, met een minimum van €75, onverminderd ons recht op vergoeding van de wettelijke handelsrente (artikel 6:119a BW) en de buitengerechtelijke incassokosten (artikel 6:96 BW).

4.4    Bij verzuim bent u de wettelijke handelsrente verschuldigd, zoals bepaald in artikel 6:119a BW, vanaf de vervaldag van de factuur tot aan de dag van volledige betaling.

4.5    Daarnaast bent u gehouden tot vergoeding van alle buitengerechtelijke incassokosten conform artikel 6:96 BW en het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. Deze kosten bedragen minimaal 15% van het openstaande bedrag met een minimum van €40.

4.6    Indien de betalingstermijn is verstreken, sturen wij een eerste herinnering met een betalingstermijn van 7 dagen. Indien binnen 7 dagen na deze herinnering geen betaling plaatsvindt, ontvangt u een tweede herinnering met een nieuwe betalingstermijn van 7 dagen.

4.7    Blijft betaling uit na de tweede herinnering, dan volgt een sommatie per e-mail en aangetekende brief. Deze sommatie vermeldt een uiterste betalingstermijn van 7 dagen.

4.8    Indien na de sommatie nog steeds geen betaling heeft plaatsgevonden, zullen wij zonder verdere aankondiging de vordering uit handen geven aan een incassobureau of advocaat. De kosten hiervoor zijn volledig voor uw rekening.

4.9    Indien noodzakelijk zullen wij tevens gerechtelijke stappen ondernemen om de vordering te innen. Alle gerechtelijke en executiekosten komen eveneens voor uw rekening (artikel 6:96 BW).

4.10 Indien er sprake is van een geschil over de factuur, dient u dit binnen de betalingstermijn schriftelijk aan ons kenbaar te maken. Na ontvangst van uw bezwaar zullen wij de vordering opschorten tot het geschil is opgelost. Indien het geschil niet binnen een redelijke termijn wordt opgelost, behouden wij ons het recht voor om de openstaande vordering door te zetten naar het incassotraject zoals hierboven omschreven.

4.11 Onverminderd het voorgaande behouden wij ons het recht voor om levering van nieuwe producten of diensten op te schorten zolang er openstaande facturen zijn.

4.12 In geval van faillissement, surseance van betaling of curatele aan de zijde van de wederpartij, zijn de vorderingen van Computerdokter en de verplichtingen van de wederpartij jegens Computerdokter onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 5: Levering en uitvoering

5.1    Wij streven naar levering op het afgesproken tijdstip. Bij te late levering heeft u geen recht op uitstel van betaling of ontbinding van de overeenkomst, tenzij anders is overeengekomen.

5.2    Levering gebeurt op het door u opgegeven adres. Bij vertraging of onvolledige levering ontvangt u zo spoedig mogelijk bericht. U heeft geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij anders is overeengekomen.

5.3    Na ontbinding zullen wij het betaalde bedrag binnen 30 dagen terugbetalen.

5.4    Als levering van een apart besteld product onmogelijk blijkt, leveren wij een vervangend artikel, tenzij anders overeengekomen.

5.5    Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij u vanaf het moment van levering, tenzij u voor een andere aflevermethode heeft gekozen.

Artikel 6: Garantie

6.1    Voor onze producten geldt een garantie van één jaar, tenzij anders is overeengekomen.

6.2    Eventuele fabrieksgaranties blijven onverminderd van kracht.

6.3    Garantie vervalt indien u zelf wijzigingen aanbrengt op de geleverde producten.

Artikel 7: Conformiteit

7.1    Wij staan ervoor in dat onze producten en diensten voldoen aan de overeenkomst en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid zoals omschreven in artikel 7:17 BW.

7.2    Het product en/of de dienst voldoet aan de overeenkomst betreffende type, hoeveelheid, kwaliteit, functionaliteit, compatibiliteit en interoperabiliteit.

7.3    Wij voorzien geleverde (digitale) producten van noodzakelijke updates, tenzij anders is overeengekomen.

7.4    Eventuele garanties doen geen afbreuk aan dit recht.

Artikel 8: Privacyregeling

8.1    Wij verwerken persoonsgegevens conform onze privacyverklaring, beschikbaar op onze website.

8.2    Uw persoonsgegevens worden verwerkt, opgeslagen en beheerd volgens de geldende privacywetgeving. Medewerkers hebben een geheimhoudingsplicht.

Artikel 9: Eigendomsvoorbehoud

9.1    De eigendom van geleverde producten blijft bij ons totdat volledige betaling is ontvangen conform artikel 3:92 BW.

Artikel 10: Klachten en klachtentermijn

10.1 Klachten moeten zo snel mogelijk worden gemeld. Volgens de wet is een klacht tijdig als deze binnen twee maanden na ontdekking wordt gemeld.

10.2 Wij beantwoorden klachten binnen 14 dagen. Bij meer tijd laten wij binnen 14 dagen weten wanneer u antwoord kunt verwachten.

Artikel 11: Geschillen

11.1 Op de overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Den Haag.

11.2 Geschillen kunnen ook voor bemiddeling worden aangemeld bij ICTWaarborg.

Artikel 12: Aanvullende bepalingen

12.1 Aanvullende of afwijkende bepalingen kunnen worden toegevoegd onder de kop “Aanvullende bepalingen” en mogen niet in het nadeel van de wederpartij zijn.

 

Download deze algemene voorwaarden: Algemene-voorwaarden-b2b.pdf

Contact

Kantoor- en postadres
Columbusstraat 79a, 2561 AC Den Haag
(geen winkel, geen bezoekadres)

Kvk Haaglanden
27.147479

BTW nummer
NL.001957197.B15

Certificering
Brancheorganisatie ICT Waarborg

Verzorgingsgebied
Klik hier voor de kaart